• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157857
+
-

آیا بازگشتی در کار خواهد بود؟

رئال مادرید باید در بازی امشب از برتری‌اش مقابل مدافع عنوان قهرمانی اروپا دفاع کند

آیا بازگشتی در کار خواهد بود؟

برد 3-1 رئال مادرید در زمین چلسی باعث شد کمی از التهاب بازی امشب کاسته شود اما چلسی مدافع عنوان قهرمانی اروپاست و با ستاره‌های گران‌قیمت خود و توماس توخل حرف‌هایی برای گفتن دارد. رئال مادرید با 3‌پیروزی مهم پیاپی باخت در ال‌کلاسیکو را فراموش کرد. حالا 2‌بازی مهم و حیاتی در پیش است؛ بازی امشب با چلسی و اول هفته آینده با سه‌ویا. چلسی هم در زمین ساوتهمپتون 6 بر صفر پیروز شد تا طعم تلخ 2‌شکست خانگی پرگل مقابل برنتفورد و رئال را از یاد ببرد. چلسی هرگز در برنابئو بازی نکرده. رئال و چلسی فصل قبل در مرحله نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو شدند اما به‌خاطر بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در ورزشگاه دوم یعنی دی‌استفانو بازی کردند که بازی یک-یک مساوی شد. تیم لندنی با تصمیم سرمربی آلمانی‌اش در برنابئو تمرین نکرده و کنفرانس مطبوعاتی سرمربی هم در همان لندن برگزار شده تا احتمالا دستش برای بازی امشب رو نشود. از بخش مدیریتی باشگاه هم خبر می‌رسد که پس‌گیری امتیاز و مالکیت باشگاه لندنی از آبراموویچ به‌دلیل دوستی او با ولادیمیر پوتین قطعی است اما خبر جدیدتر این است که شنیده می‌شود آبراموویچ که به حضور در فوتبال عادت کرده، می‌خواهد باشگاه والنسیا را بخرد. اگر این اتفاق بیفتد و دولت اسپانیا جلوی او را نگیرد، والنسیا بار دیگر به یکی از قطب‌های بزرگ فوتبال اسپانیا و حتی اروپا تبدیل می‌شود.
 در این قرن تنها 3 ‌بار تیم‌های انگلیسی در زمین رئال‌مادرید موفق به پیروزی شده‌اند؛ منچستر‌سیتی، لیورپول و آرسنال. 7‌تیم انگلیسی در این ورزشگاه باخته‌اند.
 رئال مادرید درحالی‌که در هفته‌های اخیر به‌خصوص توسط برخی ضدرئالی‌ها مورد انتقاد قرار گرفته از 9‌بازی اخیرش در 8بازی برنده شده و فقط یکی را باخته که ال‌کلاسیکو بوده؛ 21گل زده و 8‌گل خورده.
 رئال این هفته به سیزدهمین پیروزی متوالی خود مقابل ختافه دست یافت که طولانی‌ترین برد متوالی رئال‌مادرید مقابل یک حریف است. رئال در 9داربی اخیر مقابل تیم‌های مادریدی پیروز شده و 8‌بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.
رئال‌مادرید فصل قبل در همین مقطع تنها 76گل زده داشت و 39گل خورده بود. حالا این آمار با درخشش کریم بنزما به 93گل زده و با وجود جدایی راموس به 37گل خورده رسیده است.
رئال‌مادرید تا اینجای فصل، بعد از 45بازی؛ بیشترین برد از فصل14-2013 تاکنون، کمترین باخت از فصل
17-2016 تاکنون، بیشترین گل زده از فصل18-2017 و کمترین گل خورده از فصل16-2015 تاکنون.
 آنچلوتی در بازی با ختافه از 8بازیکن سیاهپوست در ترکیب استفاده کرد که سابقه نداشته؛ آلابا، وینیسیوس، رودریگو، کاسمیرو، میلیتائو و کاماوینگا. این در حالی است که عده‌ای همواره به فلورنتینو پرس اتهام زده‌اند که از بازیکنان سیاه خوشش نمی‌آید.
    وینیسیوس به رکورد 100‌پیروزی با رئال رسیده؛ 160بازی، 100‌برد، 29‌تساوی و 31‌شکست. وینی در این فصل 42‌بازی داشته که 17‌گل و 16‌پاس‌گل به نام خود ثبت کرده است. او روی 33‌گل تأثیر مستقیم داشته که از این حیث در میان 10‌بازیکن برتر 5 لیگ بزرگ جای گرفته است. او زودتر از مارسلو، واران، ایگواین، راموس، ایسکو و بنزما به رکورد 100‌پیروزی در رئال مادرید رسیده است.
    وینیسیوس برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود با رئال‌مادرید در 2‌بازی متوالی 2‌پاس گل داد (چلسی و ختافه)؛ اولین‌بار مقابل مایورکا و والنسیا در سپتامبر2021 بود.
   کاسمیرو دومین آمار بد خود از لحاظ بازی بدون گلزنی با رئال مادرید را شکست و پس از 45‌بازی به ختافه گل زد.
  بیل که در بازی با ختافه از سوی هواداران رئال هو شد، در پایان فصل برنابئو را ترک می‌کند. او در 9‌فصل در برنابئو 257بازی داشته با 106‌گل و 67‌پاس‌گل.
   توخل تأیید کرد که لوکاکو در بازی فردا مقابل رئال‌مادرید حضور نخواهد داشت اما آسپلیکوئتا که کرونا مثبت شده بود، در آخرین لحظه تستش منفی شد و به این بازی رسید. در اردوی رئال میلیتائو محروم است و ماریانو، آزار و یوویچ مصدوم هستند.
   رئال مادرید در تمام 5‌بازی حذفی که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته و در بازی رفت 3‌گل خارج از خانه به ثمر رسانده، به مرحله بعد صعود کرده است.
    سیمون مارسینیاک لهستانی به‌عنوان داور این دیدار انتخاب شده. او هیچ‌وقت برای چلسی قضاوت نکرده اما 5بار بازی‌های رئال را سوت زده است؛ 3-0 مقابل شریف (2021)، شکست 4-2مقابل اتلتیکو (سوپرکاپ 2018)، 1-1 مقابل تاتنهام (2017)، 2-2 مقابل دورتموند (2016)، 2-0 مقابل رم (2016).

زیردریایی‌ها در هالیوود
بایرن‌مونیخ در بازی رفت در زمین ویارئال بعد از 25بازی متوالی سرانجام در یک بازی خارج از خانه شکست خورد و حالا نوبت جبران و صعود است تا لیورپول را در دیدار نیمه‌نهایی تنها نگذارد. ناگلزمان برای بازی امشب نیکولاس زوله (کرونا)، تولیسو، چوپوموتینگ و بونا سار را در اختیار ندارد اما لوکاس ارناندس که بازی شنبه مقابل آگزبورگ را به‌دلیل آسیب‌دیدگی ران از دست داده بود با تیم تمرین کرده. اونای امری در بازی ابتدای هفته مقابل بیلبائو که با تساوی یک-یک به پایان رسید، به بازیکنان اصلی‌اش استراحت داده بود تا برای بازی امشب آماده باشند. بایرن به‌زور و با گل دیرهنگام لواندوفسکی آگزبورگ را شکست داد. زیردریایی‌های زرد (لقب ویارئال) آیا می‌توانند اف‌سی هالیوود (لقب بایرن) را هم مثل گور‌خرهای تورین حذف کنند؟
   توماس مولر با پیروزی در بازی با آگزبورگ به سومین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شد که به 300برد در این رقابت‌ها رسیده؛ بعد از مانوئل نویر (312) و اولیور کان (310). او همچنین به نخستین بازیکنی تبدیل شد که این رکورد را با حضور در یک‌باشگاه به ثبت می‌رساند.
   کیمیش هم با پیروزی در بازی این هفته به 150‌برد در 196بازی بوندس‌لیگا می‌رسد. او با بهترین رکورد از این حیث که در اختیار آرین روبن بود برابری خواهد کرد (دقیقا 150‌برد در 196‌بازی).
    اسلاوکو وینچیچِ اسلوونیایی قضاوت دیدار امشب بایرن برابر ویارئال را برعهده دارد. او پیش‌تر هرگز دیداری را برای بایرن مونیخ قضاوت نکرده.
    پیش از شکست در بازی رفت، آخرین شکست باواریایی‌ها در خانه رقبای اروپایی به شکست 3بر صفر مقابل پاری‌سن‌ژرمن در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا فصل 18-2017برمی‌گشت.
   در بازی با ویارئال روند گلزنی‌های بایرن‌مونیخ در 30‌دیدار پیاپی لیگ قهرمانان اروپا متوقف شد. آنها پیش از این در 30‌بازی لیگ قهرمانان، 101‌بار موفق به گلزنی شده بودند؛ متوسط 3.4گل در هر بازی.
   ویارئال بین همه تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان غریبه‌تر است. با مقایسه ظرفیت ورزشگاه برخی تیم‌های حاضر در این مرحله با جمعیت شهر ویارئال می‌توان به این مهم پی برد؛ سانتیاگو برنابئو (رئال): ۸۱۰۴۴ نفر، آلیانس آره‌نا (بایرن): ۷۵۰۲۴نفر، واندا متروپولیتانو (اتلتیکو): ۶۸۴۵۶ نفر، دالوژ (بنفیکا): ۶۴۶۴۲ نفر، اتحاد (منچسترسیتی): ۵۵۰۹۷ نفر، آنفیلد (لیورپول): ۵۳۳۹۴ نفر و جمعیت شهر ویارئال: ۵۰۵۷۷ نفر.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید